ELFY pojawią się na torach.

Pojazdy typu 22 WE ELF to elektryczne zespoły trakcyjne nowej generacji. Do najważniejszych ich zalet należy zastosowanie wózków napędnych z silnikami prądu przemiennego zasilanych falownikami wykonanymi w technologii IGBT umiejscowionych w skrajnych częściach pojazdu, system przeciwpoślizgowy, mikroprocesorowy rozproszony układ sterowania pojazdu, klimatyzacja, wysuwane stopnie ułatwiające wysiadanie i wsiadanie z peronów o różnej wysokości, szerokie wejścia, windy i specjalne miejsca dla osób niepełnosprawnych, dwie toalety typu zamkniętego, miejsce na rowery oraz biletomaty.
Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwają systemy monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego z automatycznym zapisem zdarzeń, zaś wszelkie niezbędne informacje przekazywane są podróżnym na czytelnychwyświetlaczach oraz za pośrednictwem automatycznego systemu audio. Istnieje również system komunikacji pasażerów z maszynistą (interkom).

Zastosowanie systemów zabudowy modułowej daje możliwość dowolnej aranżacji wnętrza. Wielkość pojazdu (ilość członów) oraz jego parametry techniczne mogą być modyfikowane według potrzeb klienta.

Pociągi nowej generacji

ELF-y to jednoprzestrzenne, niskopodłogowe składy przeznaczone do obsługi aglomeracyjnych i regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich ..

Ze względu na sposób połączenia członów ze sobą, nie jest możliwe skracanie i wydłużanie pojazdu w warunkach eksploatacyjnych. Istnieje natomiast możliwość łączenia maksymalnie 3 pojazdów w trakcję wielokrotną.

Szkielet pudeł ELF-ów zbudowany jest ze stali o podwyższonej odporności na korozję.. Wszystkie drzwi znajdują się w strefie z niską podłogą, pod którymi umieszczono wysuwane stopnie ułatwiających wsiadanie z peronów niższych jak 760 mm nad poziomem główki szyny.

Szczegóły wyposażenia wnętrza są odpowiednio dostosowywane do wymogów zamawiającego. W pojeździe znajduje się toaleta w systemie zamkniętym oraz przestrzeń dla podróżnych z ograniczoną możliwością poruszania się, dużym bagażem lub rowerem, w pobliżu której, przy drzwiach są windy dla niepełnosprawnych. ELF-y są wyposażone w kabiny dla dwóch maszynistów kierujących pociągiem, dzięki czemu mogą przekraczać prędkość maksymalną 130 km/h w normalnej eksploatacji, do czego wymagana jest aktualnie dwuosobowa obsługa.

Projektanci platformy ELF poświęcili dużo uwagi bezpieczeństwu. Pojazdy te jako pierwsze w Polsce spełniają europejską normę bezpieczeństwa pasywnego PN-EN-15227 (kat. C1). Norma ta opisuje cztery scenariusze zderzeń: zderzenie dwóch pojazdów o masach 185 t przy prędkości 36 km/h, zderzenie pojazdu ze standardowym wagonem towarowym, zderzenie pojazdu o masie 185 ton z cysterną (naczepą) o masie 15 ton, zderzenie pojazdu o masie 185 ton z małą przeszkodą (samochód, zwierzę).